Monday, July 20, 2009

راغب علامه , اليسا - بتغيب بتروح

الاغنيه : بتغيب بتروح

معني : هر چقدر زندگی من را ترک کني و از کنارم بروي

المغنين : راغب علامه , اليسا

شاعر : الياس ناصر

آهنگساز: ايجه

لهجه ي ترانه : لبناني

کشور : لبنان


الیسا

بتغيب بتروح

هر چقدر زندگی من را ترک کني و از کنارم بروي

راح تبقى يا حياتي

همچنان تنها اميد زندگي من باقي خواهي ماند

بالقلب بالروح

تو در اعماق قلب و وجود من قرار داري

بالآه بغنياتي

و در آه ها و ناله هاي من و همچنين در تمامي ترانه هايي که مي خوانم جاي گرفته اي

بالعين ويا عين

اي نور چشم من , تو همچون چشمهايم برايم ارزشمند هستي

لو لا بتقرأ كلماتي

و اگر نوشته هاي من را از خلال ترانه ها مي خواندي

كنت بترجع تتقول

به سوي من بر مي گشتي و نجواي عشق را در گوشم زمزمه مي کردي و مي گفتي

راح حبك على طول

تو را براي هميشه دوست خواهم داشت

غنيت وجنيت

به خاطر تو ديوانه وار ترانه سرودم

لعيونك يا غرامي

و به خاطر چشم هاي تو عاشقانه خواندم

وبالحب يا ريت

و از عشق گفتم و آرزو کردم که اي کاش

بتصيري لي ايامي

تو مال من و مال روزهاي زندگي ام بشوي

الصوت حبيت

عاشق صدايت شدم

وحبيت الابتسامه

و عاشق لبخندي که روي لبهات مي نشيند

وسامع قلبي بيقول

و صداي قلبم را مي شنوم که مي گويد

راح حبك على طول

تو را براي هميشه دوست خواهم داشت

يا ليل يا عين جنا الغرام

اي شب ها , اي چشمان من , بالاخره عشق از آن ما شد

جنا الغرام

عشق به سراغ ما آمد

غني يا حب احلى الكلام

اي عشق زيباترين حرفت را بگو

لا تغيبي يا عمري لا تغيبي

اي زندگي من , ديگر هرگز از کنارم دور نشو

لا تغيبي بالأيام

و ديگر اجازه نده که روزهايم به تنهايي سپري شود

بجن وغني عني ومني احلى آه

ديوانه وار زيباترين ترانه ي عاشقانه را همراه با آهي براي من و به خاطر من بسرا

قلبي والع طامع سامع صوت الآه

قلب شيفته ي من که در آتش عشق گداخته شده است صداي آه کشيدن هاي تو را شنيد

عقلي قلي ضلي حلي لون الليل

صداي ذهنم را شنيدم که به من مي گفت که بمان و باعث زيباتر شدن شبها بشو

لو بتضلك مشغول

و اگر همچنان در آتش عشق باقي بماني

راح حبك على طول

تو را براي هميشه دوست خواهم داشت

مابنام ايام لو غبتي يا حنوني

اي مهربان اگر که از کنارم دور بشوي ديگر هرگز خواب به سراغم نخواهد آمد

وبتغيب اوهام لو بتضلي بعيوني

و اگر که در کنارم بماني تمام سراب هاي زندگيم تبديل به واقعيت خواهد شد

وبالبال احلام واحلامي عم بتكوني

در خيال من روياهاي زيادي وجود دارد و تو تنها کسي هستي که باعث تحقق بخشيدن اين روياها خواهد شد

وقلبي عنك مسؤل وبحبك على طول

و قلب من مدام از تو مي پرسد و تو را براي هميشه دوست خواهد داشت

خليك بحميك من عيوني يا عيني

در کنار من بمان , من تو را حتي از چشمانم مخفي نگاه خواهم داشت اي کسيکه همچون چشمانم براي من ارزشمند هستي

افراح بهديك بعطيك كل الحنيا

تمام شادي هاي زندگي را تقديم تو خواهم نمود و تمام مهرباني و محبت من به تو تعلق دارد

وبالبال سؤال لو راح بترد عليا

در ذهن من سوالي وجود دارد که اگر خواهان پاسخ دادن به آن مي باشي

كنت بغني وبقول راح حبك على طول

پس ترانه اي بخوان و بگو که تا هميشه تو را دوست خواهم داشت

راغب علامه

کلمه ها

علي طول : براي هميشه

حبيت : عاشق شدم

الابتسامه : لبخند , تبسم

ضلي : بمان , فعل امر

مابنام : نمي خوابم

بحميک : محفوظ نگاه مي دارم , از فعل حمايت کردن آمده است


No comments:

Post a Comment