Monday, September 28, 2009

ممنوعيت درآمدزايي در بلاگفا ‌ ‌

بلاگفا، محبوب‌ترين سرويس راه‌اندازي بلاگ در ايران، محدوديت جديدي روي سرويس‌هاي بلاگ خود گذاشته است كه در آن، هر گونه استفاده از اسكريپت‌هاي تبليغي تجاري توسط بلاگ‌نويسان مجاز نيست.

در دو سال اخير استفاده از كدها و اسكريپت‌هاي برخي سيستم‌هاي كسب درآمد كليكي در قالب‌هاي وبلاگ‌هاي بلاگفا ممنوع شده كه اين مساله باعث رنجش برخي از كاربران سايت نيز شده است، با اين وجود دلايل متعددي براي اعمال اين محدوديت وجود داشته است.

به گزارش ايسنا، براساس اعلام سايت بلاگفا، برخي از سيستم‌هاي كليكي به‌صورت مشخص كدهاي مخرب و ويروس يا تروجان به كامپيوتر كاربران ارسال مي‌كردند و در موارد بسيار متعددي شاهد بوديم كه وبلاگ‌هاي غيراخلاقي صرفا به‌طمع استفاده از منافع مالي حاصل از اين سيستم‌ها توسط برخي افراد سودجو ايجاد شده‌اند و متاسفانه نظارت مناسبي از طرف مديران اين سايت‌هاي كسب درآمد اعمال نمي‌شد.

علاوه بر اين شاهد سوءاستفاده‌هاي مالي و اجحاف در حق وبلاگ‌نويسان استفاده‌كننده از اين سايت‌ها نيز بوده‌ايم. تلاش ما اين بوده كه با تعيين شرايطي به برخي سيستم‌هاي كليكي كه نظارت بيشتري بر كار خود داشتند اجازه فعاليت دهيم، اما در ماه‌هاي اخير به اين نتيجه رسيده‌ايم كه استفاده از اين‌گونه سايت‌ها را به‌طور كل در وبلاگ‌هاي زيرمجموعه سايت ممنوع كنيم. علاقه‌اي نداريم كه در استفاده از اسكريپت‌ها و كدهاي جاوا محدوديت بيشتري ايجاد كنيم، اما از كاربران سايت مي‌خواهيم كه به‌هيچ عنوان از كدهاي سيستم‌هاي كسب درآمد براساس كليك و يا موارد مشابه (مانند مشاركت در فروش و...) استفاده نكنند و از كاربراني كه در حال حاضر از چنين كدهايي در قالب وبلاگ خود استفاده كردند، مي‌خواهيم تا اين كدها را از قالب وبلاگ خود حذف كنند.

مسوولان بلاگفا اعلام كرده‌اند كه از اين پس با وبلاگ‌هايي كه كدهاي ممنوعه در قالب وبلاگ خود استفاده مي‌كنند، برخورد كرده و حتي تا مسدود شدن دائم آن وبلاگ هم پيش بروند.


No comments:

Post a Comment