Saturday, November 14, 2009

فرش قرمز براي «محاكمه در خيابان» پهن شد


استاراکادمی

اولين مراسم فرش قرمز سينماي ايران كه به افتتاحيه‌ي نمايش عمومي فيلم «محاكمه در خيابان» به كارگرداني مسعود كيميايي اختصاص داشت،برگزار شد.

در اين مراسم كه شامگاه گذشته ـ 22 آبان ماه ـ در سينما «ناهيد» برپا بود، احمدرضا احمدي _ شاعر معاصر _ از مسعود كيميايي تجليل كرد و گفت: ما نزديك به 50 سال است كه با هم هستيم و در زندگي جز با مسعود كيميايي با هيچ كس مسابقه ندارم و در طول اين سال‌هاي شاعري‌ام بيشترين شعرهايم را به او هديه كرده‌ام و مجموعه‌ي جديدم هم با مسعود كيميايي شروع مي‌شود.

وي ادامه داد: من با افتخار از اين فرش قرمز به اينجا آمدم و آرزويم اين است كه از يك خوابي به خواب بزرگتر كه جهان آينده است، برويم.

اين شاعر افزود: سال‌ها به ما اتهام بي‌سوادي و بي‌فرهنگي زدند، اما ما راه افتاديم و فتح كرديم، فتح كرديم و باز هم فتح مي‌كنيم و جمعيت امشب نشان داد كه كيميايي محبوب است و نياز به آن ندارد تا گاردين و لوموند درباره‌ي او بنويسند.

سپس مسعود كيميايي با دعوت احمدرضا احمدي به روي سن آمد و با بيان اين‌كه من هرچه داشتم از احمدي است، گفت: «محاكمه درخيابان» فيلم خوبي شده و از شما مي‌خواهم آن را ببينيد.

وي با اشاره به برپايي اين مراسم در سينما ناهيد اظهار داشت: اين سينما از سينماهاي محله‌ي من است و جايي جز اينجا ندارم. ما اينجا بسيار بازي و زندگي كرديم.

كيميايي هم‌چنين ياد عباس شباويز را با اعلام يك دقيقه سكوت گرامي داشت.

اين مراسم با اجراي ترانه‌هايي توسط رضا يزداني آغاز شد و در ادامه عوامل فيلم به روي سن حاضر شدند و هركدام به نمايندگي از حرفه‌شان سخناني را مطرح كردند.

اكبر معززي گفت: كيميايي «قيصر» را ساخت و يك جرياني را به راه انداخت و با اين فيلم هم جرياني به راه خواهد افتاد.

نيكي كريمي هم اظهار داشت: خوشحالم بعد از سال‌ها با مسعود كيميايي كار كردم و بي‌صبرانه منتظر ديدن فيلم هستم.

تورج منصوري _ مدير فيلمبرداري گفت: براي من كاركردن با كيميايي يك خاطره‌ي خوش است و به هيچ ‌وجه حاضر نيستم اين خاطره را پاك كنم.

فرزين قره‌گوزلو آهنگساز اين فيلم اظهار داشت: كيميايي علاوه بر اين‌كه كارگردان خوبي است به حضور افراد جديد در سينما نيز كمك مي‌كند.

پولاد كيميايي، شقايق فراهاني، اسحاق خانزاري، محمدصادق آذين، علي سرتيپي، محمد مويد، علي‌اصغر طبسي و نگار فروزنده از ديگر عوامل اين فيلم بودند كه در مراسم حاضر بودند و لوح‌هاي تقديري را دريافت كردند.

از ديگر حاضران در اين مراسم پوري بنايي، جلال پيشوايان، سعيد پيردوست و جمشيد ارجمند اشاره كرد.

درحاشيه

_ اين مراسم با نزديك به دوساعت تاخير آغاز شد.

_ انداختن فرش قرمز در خيابان مقابل سينما باعث ترافيك شديدي در اطراف سينما «ناهيد» شده بود.

_ براي اين مراسم كه توسط سايت سينماي ما برگزار شد،بليط‌ فروخته شده بود كه بليط‌هاي طبقه‌ي اول 15 هزار تومان و بالكن را 10 هزار تومان از طريق سايتش عرضه كرده بود كه فروش تعداد زياد بليط‌ها باعث ازدحام جمعيت و بي‌نظمي در سالن شده بود.

_ براي خبرنگاران نيز جايي در نظر گرفته نشده بود و خبرنگاران دعوت شده تا پايان مراسم به‌صورت ايستاده برنامه را دنبال كردند.

_ دراين مراسم 12 دقيقه از مستندي كه توسط رسانه‌هاي تصويري درباره‌ي مسعود كيميايي آماده شده است پخش شد.

2 comments:

  1. محمد عزیزم خیلی دوستت دارم هر روز بیشتر از دیروز تو باعث افتخار منی با اون وبلاگ قشنگت بوسسسسسسسسسس

    ReplyDelete
  2. مرسی خوبم.
    ممنون ازنظرقشنگ وروحیه بخشت.
    ازراه دورمی بوسمت.

    ReplyDelete