Sunday, November 08, 2009

اين روش اداره كشور نيست


استاراکادمی

نخستين مجمع عمومي جمعيت آبادگران جوان ايران اسلامي برگزار شد.

علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي كه در اين نشست سخنراني مي‌كرد و ايسنا و ايلنا خبر آن را منتشر كردند، گفت: در حال حاضر اعضاي هيات‌دولت يا از دانشگاه علم و صنعت و يا از همكاران رئيس‌جمهور در شهرداري و استانداري اردبيل بوده‌اند؛ اين روش اداره كشور نيست بلكه حكومت موفق آن است كه نخبه‌ها را يافته و از آنان استفاده كند به همين دليل مرجعي بايد باشد تا اين نخبگان را شكار كند.

فرزند شهيد مطهري، با اشاره به اصل 26 قانون اساسي زمينه توسعه احزاب در كشور را فراهم دانست و گفت: وقتي يك دولتي حس كند احزاب مانند ديده‌بان بر كار او نظارت دارند مراقبت بيشتري مي‌كند تا زماني كه احساس كند كسي كاري به اعمال او ندارد.

رصدكردن اعمال دولت مي‌تواند به مهار قدرت منجر شود. او با بيان اينكه « قدرت في‌الذاته مي‌تواند فاسدكننده باشد» اظهار كرد: شهيد مطهري هم تاكيد مي‌كرد اگر هر مقام غيرمعصومي در جاي غيرقابل انتقادي قرار بگيرد در معرض اين خطر قرار خواهد داشت.

حسن بيادي، دبير كل جمعيت آبادگران جوان ايران اسلامي نيز در اين نشست، گذشت و عذرخواهي را از لوازم آشتي ملي دانست و تاكيد كرد: مردم همه با هم وحدت دارند و كساني كه احساس مي‌كنند مشتركاتي دارند با هم آشتي كنند. بيادي، به بحث آشتي ملي كه در فضاي سياسي كشور مطرح شده اشاره كرد و گفت: ما اين همه شهيد داديم و بايد اين مسائل را جمع كنيم.

بيادي در ادامه با مورد توجه قرار دادن روز تسخير لانه جاسوسي گفت: من به عده‌اي كه مي‌خواهند يواشكي مذاكره با آمريكا را به اسم خود بنويسند، كاري ندارم. مردم ما دل خوشي از آمريكا ندارند و به آن اعتماد نمي‌كنند. او تاكيد كرد: ما لازم نداريم به التماس آمريكا بيفتيم.



Bookmark and Share



No comments:

Post a Comment