Saturday, July 18, 2009

آنجلینا جولی گزینه «بهمن قبادی» برای فیلم بعدی‌اش

«آنجلینا جولی» گزینه «بهمن قبادی» برای فیلم بعدی‌اش!!

«بهمن قبادی» گفت: فیلم آینده من، یك فیلم انگلیسی -كردی است و به نظرم بازیگری مثل «آنجلینا جولی» می‌تواند بازیگر مناسبی برای ایفای نقش اصلی آن با حال و هوای بومی باشد.
«بهمن قبادی» در مصاحبه جدیدی كه با روزنامه نیویورك تایمز داشت، در مورد مشكلات فیلمسازی در كشور عراق اظهار داشت: گردهم آوردن عوامل یك گروه تولید در عراق مشكل است. در كردستان عراق فیلمنامه‌نویس حرفه‌ای یا دستیار خوبی وجود ندارد و تو باید خودت همه‌ كارها را به تنهایی انجام دهی. وی افزود: من گاهی برای یافتن بازیگر مجبورم كه حتی به روستاهای دور افتاده بروم و متقاعد ساختن آنها برای اینكه اصلا سینما چیست، حقیقتا كار مشكلی است. «قبادی» درباره اینكه چرا اكثر فیلم‌هایش را مناطق مرزی میان ایران عراق و یا عراق و تركیه ساخته است، گفت: من در بانه متولد شده‌ام و این شهر نزدیكترین شهر مرزی ایران به عراق است كه بسیار هم منطقه خطرناكی است و در زمان جنگ قربانیان زیادی داد. جالب آن كه در آن زمان، روستایی كه من به مدت سه ماه به آن فرار كردم، همان مكانی بود كه بعدها فیلم «زمانی برای مستی اسب‌ها» را ساختم. وی افزود: من از همان كودكی معنای مرز را یاد گرفتیم. من با حال و هوای مرز به خوبی آشنا هستم. هم‌اكنون قریب به 40 میلیون كرد در چهار یا پنج كشور ساكن هستند، حتی تعدادی نیز در روسیه و اروپا زندگی می‌كنند كه همگی با مرز از هم جدا شده‌اند. بسیاری از اعضای خانواده من در كردستان عراق زندگی می‌كنند و من باید ماه‌ها و یا حتی یك سال منتظر بمانم تا بتوانم به دیدن آنها بروم. وی در ادامه در جواب به این سؤال كه چرا موسیقی تا به این اندازه برای او در فیلم‌هایش مهم است تا جایی كه دو تا از شخصیت‌‌های اصلی فیلمش را موسیقدان بوده‌اند، گفت: من هیچگاه نمی‌خواستم فیلمساز شوم، بلكه همیشه آرزو داشتم كه یك موسیقیدان شوم، من عاشق موسیقی هستم، تا آنجا كه با موسیقی فیلم می‌سازم، غذا می‌خورم، می‌خوابم و حتی فكر می‌كنم. موسیقی مرا به سرزمین رویاها می‌برد و سطح خلاقیت مرا بالا می‌برد، من می‌توانم با موسیقی به سرزمین‌های دور سفر كنم و آن وقت است كه داستان و یا سوژه‌ای به ذهن من می‌رسد كه بعد من آن را ثبت می‌كنم.
این كارگردان ایرانی در ادامه درباره اینكه چرا در همه فیلم‌هایش به جزء «نیوه‌مانگ» از نابازیگر استفاده كرده است گفت:من با بازیگران حرفه‌ای كار كرده‌ام و تجربه بسیار خوب بوده است ولی كار با بازیگران غیر حرفه‌ای از پیچیدگی كمتری برخوردار است و در كل بسیار راحت‌تر است.
وی افزود: البته باید بگویم كه من در آینده نیز با بازیگران حرفه‌ای كار خواهم كرد و هم‌اكنون در حال جستجو برای یافتن بازیگر آمریكایی مناسب برای فیلم بعدی‌ام هستم، یك بازیگر زن كه با من كار كند. وی گفت: در نظر دارم كه یك فیلم انگلیسی -كردی بسازم و دلیلم برای این كار این است كه چنین‌ فیلمی می‌تواند در سطح وسیع‌تری، در كشورهای بیشتری، دیده شود و بالطبع درآمد، بیشتری به دست آورد، زیرا فیلم‌های مستقل اصولا فیلم‌های فقیری هستند، قربانیانی هستند كه به راحتی نمی‌توانند راه خود را پیدا كنند. وی گفت: در نظر دارم تا در پروژه بعدی‌ام از ستاره‌ها استفاده كنم كه البته به نظر من اگر بتوانم كاری كنم كه آنها در قالب‌های شخصیتی بومی قرار بگیرند، به آنچه می‌خواهم می‌رسم.
قبادی در پایان اظهار داشت: این یكی از ایده‌هایی است كه من سعی می‌كنم كه به آن برسم و به نظرم در این زمینه بازیگری مثل «آنجلینا جولی» می‌تواند مورد مناسبی برای ایفای نقش در فیلم بعدی من باشد.

No comments:

Post a Comment