Sunday, January 24, 2010

بازگشت عجيب عزيزي به اهواز

بازگشت عجيب عزيزي به اهواز

سرنوشت خداداد عزيزي و تيم آبي‌پوش شهر اهواز در اين فصل به دست شاگردان منصور ابراهيم‌زاده رقم خورده.

ذوب‌آهن در هر دو بازي رفت و برگشت مقابل استقلال‌اهواز به پيروزي رسيد و اين نتيجه با استعفاي سرمربيان اين تيم همراه بود. عزيزي در بازي رفت با اين شكست استعفا داد و در بازي برگشت با استعفاي باقري‌نيا به جاي خودش بازگشت.باقري نياسيزدهمين مربي‌اي است كه در طول فصل شغلش را از دست داده است.

پس از باخت خانگي 2 بر يك مقابل ذوب‌آهن مجيد باقري‌نيا، سرمربي تيم استقلا‌ل‌اهواز استعفاي خودش را به مديران اين باشگاه اعلام كرد و با توجه به نتايج اخير اين تيم، شفيع‌زاده در پذيرفتن اين استعفا ترديد نكرد چراكه او اشتباه‌هاي سرمربي را عامل اين شكست مي‌دانست.

مديرعامل باشگاه اهوازي در خصوص اشتباه‌هاي باقري‌نيا گفت: «سرمربي ما با وجود آنكه دغاغله يكي از بازيكنان تيم ما مي‌گفت مرا تعويض كنيد، به اين موضوع توجه نمي‌كرد. من هم از بالا طي تماسي كه داشتم اين موضوع را گوشزد كردم كه چرا بازيكني كه توان بازي كردن ندارد بايد در زمين بماند.»

استقلال‌اهواز پنجمين شكست پياپي خودش را مقابل ذوب‌آهن تجربه كرد و با پذيرفتن يازدهمين شكست فصل با 27 امتياز به مكان چهاردهم سقوط كرد. باقري‌نيا كه بعد از بازي به سمت رختكن رفت، در مسير با هواداران تيم درگيري لفظي كوتاهي داشت و كناره‌گيري خودش را در همين تقابل اعلام كرد. بعد هم با حضور در رختكن اعلام كرد كه ديگر با تيم استقلال‌اهواز همكاري نمي‌كند. باقري‌نيا در كنفرانس خبري بعد از بازي حضور پيدا نكرد و حتي تلفن همراه خودش را خاموش كرد تا بعد از استعفا هيچ اظهار نظري در اين خصوص نداشته باشد.

بررسي شرايط گزينه‌ها

مديرعامل باشگاه در اولين اقدام پيش از انتخاب سرمربي جديد اعلام كرد كه افشين كمايي، كاپيتان تيم به عنوان سرمربي موقت استقلال‌اهواز فعاليت مي‌كند تا مربي جديد انتخاب شود اما كمايي در اين خصوص گفت: «مدیرعامل تیم به خاطر اعتمادی که به من دارد از من خواست به عنوان مربی تیم را تمرین دهم چون به هرحال تیم ما در شرایط حساسی قرار دارد و پنجشنبه باید در بوشهر رودرروی شاهین قرار بگیریم.»

كاپيتان استقلال‌اهواز همچنين در خصوص شايعاتي كه پيرامون اين تيم و خصوصا شكست‌هاي اخير وجود دارد، اظهار داشت: «هیچ بازیکنی در استقلال‌اهواز کم‌فروشی نکرد تا باقری‌نیا استعفا بدهد. فکر می‌کنم تیم ما افت کرده است همان‌طور که مثلا استقلال تهران و چند تیم دیگر با این مشکل مواجه شدند.»

بعد از كناره‌گيري باقري‌نيا، ‌شفيع‌زاده تمايلي به انتخاب مربي بومي نداشت. او بر اين عقيده بود كه تجربه استفاده از مربي‌ بومي در استقلال‌اهواز موفق نبوده و حالا بايد به دنبال گزينه‌اي براي نجات تيم از وضعيت موجود بود. فيروز كريمي گزينه اصلي مديرعامل باشگاه بود كه سابقه فعاليت در استقلال‌اهواز را داشته و به شرايط اين تيم كاملا آشناست اما كريمي با دو مشكل جدي مواجه بود؛ اول اينكه نمي‌توانست رضايت باشگاه داماش را براي انتقال به اهواز جلب كند و مشكل دوم محروميت فيروز كريمي از حضور در رقابت‌هاي ليگ برتر بود. همان‌طور كه كاظمي نتوانست روي نيمكت ابومسلم بنشيند.»

خداداد، بازگشت به عقب

بعد از فيروز كريمي سه گزينه به شفيع‌زاده پيشنهاد شد؛ بگوويچ، احمدزاده و خداداد عزيزي كه در اين بين توافق نهايي با خداداد حاصل شد. شفيع‌زاده در اين خصوص گفت: «با توجه به اينكه آقاي باقري‌نيا از تيم ما استعفا دادند تصميم گرفتيم بهترين گزينه را در راس كار قرار دهيم. من فكر مي‌كنم آقاي عزيزي بهترين گزينه موجود است.

جمعه‌شب با خداداد تماس گرفتيم تا زمينه حضور ايشان را در تيم‌مان فراهم كنيم. توافقات صورت گرفت و خداداد يكشنبه در تمرينات حضور خواهد يافت تا رسما به عنوان سرمربي كار خودش را آغاز كند.»نكته عجيب اينكه خداداد در دور رفت رقابت‌ها سرمربي استقلال‌اهواز بود و درست بعد از بازي مقابل ذوب‌آهن استعفا داد و حالا مديران اين باشگاه تصميم گرفته‌اند كه مربي مستعفي نيم فصل نخست را دوباره به تيم بازگردانند.

اين قطعا يكي از اتفاقات نادر در جهان فوتبال است اما شفيع‌زاده مي‌گويد: «خداداد عزيزي پس از بازي دور رفت‌ با ذوب‌آهن صلاح ديد كه با رفتنش شوك مثبتي به تيم وارد كند. به همين دليل استعفا داد و رفت اما رابطه دوستي ما با وجود جدايي ايشان كماكان به قوت خود باقي مانده بود. در فوتبال حرفه‌اي از اين قبيل مسائل پيش مي‌آيد كه يك مربي روزي از يك تيم برود و روز ديگر مجددا به آن تيم بازگردد.

از سوي ديگر ما فكر كرديم و ديديم بازيكنان فعلي استقلال‌اهواز همان نفراتي هستند كه خود خداداد به تيم ما آورد بنابراين او مي‌تواند در كارش موفق شود.» خداداد عزيزي در اين خصوص گفت: «شايد رفتن و برگشتن من به اهواز عجيب باشد اما اين تصميم خودم بوده است.»


No comments:

Post a Comment