Monday, January 28, 2013

10 مکان برتر گردشگری در سال 2013 (قسمت اول)


  • هر ساله شماری از سایت‌ها و انتشاراتی‌های صاحب‌نام در زمینه گردشگری نظیر "لونلی پلانت" فهرستی را از ده مقصد برتر سفر منتشر می‌کنند. امسال نیز این فهرست اعلام شد که کشورهای آسیایی جایی در خور توجه در آن داشته‌اند.

نخستین کشوری که به اتفاق نظر لونلی پلانت (Lonely Planet) و وبسایت "World Travel Guide" در صدر فهرست مکان‌های برتر گردشگری قرار گرفته، سریلانکاست. در حال حاضر این جزیره دیدنی در اقیانوس هند، پس از ۲۰ سال جنگ داخلی و وقوع سونامی در سال ۲۰۰۴ رو به شکوفایی است و دولت سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را در امر گردشگری انجام می‌دهد.


فرهنگ بودیسم، چشم‌اندازهای گرمسیری و طب آیورودا از جمله موارد اصلی جذب گردشگر به سریلانکاست. این کشور همچنین طبیعتی زیبا همراه با حیواناتی کم‌نظیر را در دل خود جای داده است. تصویری از پلنگ سریلانکا که به نام "Kotiya" شناخته می‌شود. زیستگاه این گونه منحصر به فرد تنها در کشور سریلانکاست.

از زمان به سر آمدن دوران دیکتاتوری در میانمار (برمه سابق) این کشور رفته رفته درهای خود را به روی جهان باز کرده و سفر به آن از گذشته آسان‌تر شده است. مکان‌های دیدنی میانمار و طبیعت چشم‌نواز آن موجب شده تا این کشور در فهرست مکان‌های دیدنی در سال ۲۰۱۳ رتبه‌ای بالا را به خود اختصاص دهد.

در گذشته به دلیل وضعیت سیاسی بی‌ثبات در دوران حکومت دیکتاتوری، گردشگران ترجیح می‌دادند تا به جای میانمار به کشورهای همسایه آن تایلند یا هند سفر کنند.


نام شهر بندری والپارایزو در شیلی در بسیاری از فهرست‌های ارائه شده از سوی وبسایت‌ها و انتشاراتی‌های مطرح در عرصه گردشگری به چشم می‌خورد. مجله سرشناس "نشنال جئوگرافیک" از این شهر به عنوان "بندر با روح شیلی" یاد کرده و آن را یکی از مکان‌هایی دانسته که حتما ارزش سفر کردن دارند.

No comments:

Post a Comment